Dlaczego warto wybrać WordPress?
To dobry wybór dla wszystkich klientów, którzy chcą stworzyć dobrze spozycjonowaną i atrakcyjną stronę o charakterze informacyjnym, będącą świetnym narzedziem realizacji strategii marketingowych, ale także maskymalizacji zysków. Możemy także śmiało polecić WordPressa firmom zamierzającym prowadzić małej i średniej wielkości działalność e-commerce. Dlaczego WordPress? Oto kilka jego zalet:
- Intuicyjny panel zarządzania treścią. WordPress umożliwia swobodne zarządzanie treścią osobom bez wiedzy programistycznej. Wystarczą bazowe umiejętności w zakresie edycji tekstów i znajomość pracy z komputerem. Samodzielne tworzenie zawartości stron internetowych o charakterze informacyjnym, prezentacyjnym, blogowym, nawet aplikacji webowych jest tutaj przyjemnością.
- Różnorodność wtyczek. W odróżnieniu od innych CMS’ów w przypadku WordPress wtyczki są przyjazne, łatwe do zainstalowania i obsługi oraz, co najważniejsze – w dużej mierze darmowe. W przypadku WordPress trudno jest znaleźć, albo raczej wymyślić funkcjonalność, której nie obsługuje żadna z wtyczek.
- SEO. Wiele osób ma kłopoty w tworzeniu zawartości zoptymalizowanej pod SEO, takiej jak opisy i MetaTagi. W przypadku WordPress jest to proste i zrozumiałe, a umożliwiają to specjalnie przygotowane pluginy. Dzięki nim treści stron internetowych można dobrze spozycjonować w wyszukiwarkach, a przy okazji szybko nauczyć się zasad optymalizacji.
- e-Commerce WordPressowe wtyczki, takie jak WooCommerce umożliwiają tworzenie estetycznych i doskonale spozycjonowanych sklepów. Użytkownik uczy się przy tym jakie słowa kluczowe powodują wzrost sprzedaży, a jakich należy unikać.
- Fora społecznościowe. Przy użyciu odpowiednich pluginów WordPress łatwo jest przekształcić każdą ze stron w żywe i zwiększające popularność witryny forum internetowe.
- Blogowanie. Oryginalnie stworzony jako system do edycji i zarządzania blogiem WordPress wciąż wspiera ten popularny sposób tworzenia zawartości, wywierania wpływu na użytkowników witryn i tworzenia zgromadzonych wokół danej idei, oferty i modeli biznesowych społeczności. Jeśli chcesz zarabiać poprzez odpowiednio pozycjonowany content nigdzie indziej nie będzie to takie proste jak z WordPressem.
- Niskie koszty obsługi. WordPress jest darmowy i oferuje mnóstwo bezpłatnych motywów. Wystarczy ściągnąć, zainstalować i przystąpić do edycji strony.
- Różnorodność profesjonalnych motywów. WordPress oferuje nieprzebraną ilość profesjonalnych, płatnych motywów, stworzonych z myślą o różnych formach prowadzenia działalności biznesowej w internecie. Niemal każda firma znajdzie takie – uszyte jakby wprost dla siebie, a ich koszt waha się zaledwie między 19 a 99 USD.
- Wydajność stron. WordPress jest stworzony na bazie wydajnie zpotymalizowanego kodu PHP i dlatego strony na nim oparte ładują się płynnie oraz szybko.
- Responsywność. Większość motywów WordPress już bez potrzeby dodatkowej modyfikacji doskonale i przejrzyście ładuje się nie tylko na desktopach, ale i wszelkiego rodzaju urządzeniach mobilnych.
Jak wybrać dobrego specjalistę WordPress?
Wybór dobrego WordPress Software House to istota sukcesu u samego jego zarania. Najczęściej nie wystarczy tylko dobry pomysł i znajomy programista lub designer. Ważne jest aby specjaliści zajmujący się Twoim projektem potrafili dobrać optymalną technologię, motyw i wtyczki a także wiedzieli dobrze jak to wszystko zastosować. Klucz do sukcesu to zatem: biegły WordPress developer i optymalna technologia, a to wszystko może zapewnić właśnie tylko profesjonalny WordPress software house.
Warto przy wyborze zwracać uwagę na portfolio potencjalnego wykonawcy, a także opinie jego klientów. Bardzo ważna jest także jego dociekliwość w fazie poprzedzającej kickstart projektu, a nawet wycenę. Im więcej specjaliści chcą wiedzieć o Twoim projekcie na samym początku tym lepiej dla Ciebie.
MVP wykonany z wykorzystaniem WordPress pozwala zweryfikować wartość idei na rynku, na realnej grupie klientów. Jeśli zatem software house proponuje na pierwsze MVP wybór WordPressa, to pamiętaj, że nie chodzi mu o ograniczanie Twojej wizji, ale o coś wręcz przeciwnego – jej realną weryfikację przy zachowaniu minimalnych kosztów. Takie podejście oznacza bardzo często ewolucyjny proces rozwoju Twojego projektu.